درخواست فیلم دانلود سریال جدید دانلود فیلم ایرانی دانلود فیلم خارجی
  • بهترین افزونه های وردپرس برای بهینه سازی تصویر

    بهترین افزونه های وردپرس برای بهینه سازی تصویر

  • رنگ ها برای وب سایت شما

    رنگ ها برای وب سایت شما

  • اهمیت طراحی وب برای مخاطبان شما چیست؟

    اهمیت طراحی وب برای مخاطبان شما چیست؟

  • سئو – بهینه سازی موتور جستجو چیست؟

    سئو – بهینه سازی موتور جستجو چیست؟

  • هک: نگاهی به طبقه بندی های آن

    هک: نگاهی به طبقه بندی های آن

  • نحوه نوشتن مقاله برای وبلاگ علمی به صورت مرحله به مرحله

    نحوه نوشتن مقاله برای وبلاگ علمی به صورت مرحله به مرحله

  • وبلاگ نویسی: این چیزی است که متخصصان می دانند

    وبلاگ نویسی: این چیزی است که متخصصان می دانند

  • حقایق شگفت انگیزی که باعث می شود شما یک توسعه دهنده Back End باشید

    حقایق شگفت انگیزی که باعث می شود شما یک توسعه دهنده Back End باشید

  • اگر می خواهید رتبه بندی خوبی در گوگل داشته باشید 10 کاری که باید انجام دهید

    اگر می خواهید رتبه بندی خوبی در گوگل داشته باشید 10 کاری که باید انجام دهید

  • 10 بستر برای نشان دادن مهارت های برنامه نویسی شما

    10 بستر برای نشان دادن مهارت های برنامه نویسی شما

تبلیغات در سایت تبلیغات در سایت
  • تاریخ ارسال : شنبه 20 آذر 1400
  • بازدید : 9 مشاهده

انتخاب رنگ مناسب برای پروژه طراحی وب کار آسانی نیست. متون، ارائه های فروش و مراجع در سطح منطقی (آهسته تر) با مخاطب ارتباط برقرار می کنند، در حالی که رنگ ها در سطح احساسی ارتباط برقرار می کنند. رنگ مناسب می تواند بر نحوه تفسیر بازدیدکنندگان از آنچه می بینند تأثیر بگذارد کاربرد.

علاوه بر این، رنگ می تواند تأثیر مثبتی بر ظاهر اصلی برند داشته باشد. رنگ‌های ناسازگار می‌تواند باعث شود که شما از وب‌سایت دیگری بازدید کنید. به طور خلاصه، رنگ سریع‌ترین و مستقیم‌ترین راه برای ایجاد یک تأثیر اولیه عالی است. در حالی که ممکن است در ابتدا بسیار طاقت فرسا به نظر برسد، با داشتن دانش اولیه در پشت تئوری رنگ، می توانید به راحتی رنگ مناسب را پیدا کنید.

رنگ ها به چه معناست؟
انتخاب رنگ فقط یک موضوع ترجیحی شخصی نیست. هر رنگ معنای متفاوتی دارد و می تواند به نوعی روی افراد تأثیر بگذارد. به همین دلیل است که رنگ در طراحی وب بسیار مهم است. این حق دارد به سرعت اطلاعات صحیح در مورد شرکت شما ارائه دهد. بیایید به معنای رنگ ها و احساساتی که می توانند برانگیزند نگاه کنیم.

رنگ های گرم
اینها می توانند تأثیر مثبتی بر بازدیدکنندگان داشته باشند، اما وقتی به تنهایی استفاده می شوند بسیار زیاد هستند. این ایده بدی نیست که آنها را با رنگ های سرد و خنثی ست کنید تا تعادل خود را حفظ کنید.

قرمز - فعال، احساسی، مشتاق، قوی، دوست داشتنی، قوی
صورتی - شیرین، عاشقانه، بازیگوش، گرم، با شخصیت، نرم
نارنجی - اشتیاق، موفقیت، تعهد، دوستانه
زرد - جوان، سرزنده، سرزنده، شاداب، خوش بین

رنگ های سرد
اینها تأثیر آرام بخشی بر بیننده دارند، به همین دلیل رایج ترین رنگ ها در وب سایت هستند. اما مراقب باشید! اگر بیش از حد غالب استفاده شوند، می توانند احساس سردی یا غیرشخصی بودن را نیز ایجاد کنند.

سبز - تازه، آرام، آرامش بخش، اعتماد، صلح آمیز، امیدوار کننده، شفابخش
آبی - راحت، شفاف، آرام، قابل اعتماد، صادق، وفادار، قابل اعتماد
بنفش - زرق و برق، قدرت، نوستالژی، تجمل، جاه طلبی، روحیه

رنگ های خنثی
اینها را می توان به خوبی با رنگ های گرم یا سرد ترکیب کرد و اغلب برای تضعیف رنگ های اصلی و دستیابی به یک طراحی وب متعادل استفاده می شود.

خاکستری - احترام، خرد، صبر، مدرنیته، طول عمر، هوشمندی
سیاه - قدرتمند، شجاع، جدی، ظریف، مجلل، نمایشی، رسمی
قهوه ای - دوستی، زمین، خانواده، طبیعت، اعتبار، جدیت، سنت

روانشناسی رنگ و آگاهی از برند
هنگام ایجاد وفاداری به برند در یک وب سایت، رنگ می تواند به عنوان یک عملکرد کلیدی در جلب توجه، انگیزه انگیزش، ایجاد تبدیل و ایجاد وفاداری مشتری استفاده شود. کاربران با انتخاب رنگ مناسب می توانند برندهای شناخته شده را بدون دیدن لوگو شناسایی کنند.

علاوه بر معنای اصلی هر رنگ، برندها اغلب از روندهای خاصی برای ایجاد ادراک پیروی می کنند. به عنوان مثال، رستوران‌ها معمولا قرمز و نارنجی، بانک‌ها و مؤسسات مالی معمولاً آبی، کالاهای لوکس معمولاً در رنگ سیاه بسته‌بندی می‌شوند و هتل‌ها معمولاً سفید، آبی، سیاه یا سبز هستند. برندهای ستایش که با رنگ قابل شناسایی هستند عبارتند از CNN با قرمز، سفید و سیاه، نشنال جئوگرافیک با رنگ زرد و مک دونالد با ترکیب قرمز و زرد. بررسی رنگ های برندهای ذکر شده در بالا می تواند تمرین مفیدی باشد، از توضیحات قبلی استفاده کنید تا بفهمید معنی آنها چیست و چرا این برندها این رنگ ها را انتخاب می کنند.

تئوری رنگ در طراحی وب
اکنون که می دانید رنگ ها چگونه می توانند بر بازدیدکنندگان تأثیر بگذارند، می توانید آنها را ترکیب کرده و آگاهانه از آنها استفاده کنید تا با کمک تئوری رنگ تأثیر بیشتری بر رفتار کاربر داشته باشید.

به طور خلاصه، تئوری رنگ، علمی است که در پس تأثیر متقابل رنگ ها در چرخه رنگ وجود دارد، و آنها در طراحی به خوبی با هم کار می کنند. سه ساختار پذیرفته شده کلی طرح های رنگی سه رنگ، رنگ های مکمل و رنگ های مشابه هستند. با در نظر گرفتن تکمیل، کنتراست و جلوه های پویا، می توان تصمیمات ظریف تری در چرخه رنگ گرفت.

مکمل بودن روشی است که رنگ ها با رنگ های دیگر در تعامل هستند. تنظیم رنگ ها در دو طرف چرخه رنگ، جلوه ای جذاب ایجاد می کند زیرا چشم ها را متعادل می کند در حالی که یک رنگ دیگری را تقویت می کند.

کنتراست با تقسیم واضح عناصر روی صفحه، خوانایی بیشتر متن یا تمرکز بر بخش های خاصی از صفحه توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند.

پویایی بر واکنش عاطفی بازدیدکنندگان تأثیر می گذارد. رنگ‌های روشن‌تر می‌توانند به شما احساس سرزندگی بیشتری بدهند، در حالی که رنگ‌های تیره‌تر می‌توانند شما را آرام کنند و به شما کمک کنند بیشتر روی محتوا تمرکز کنید.

انتخاب رنگ اصلی
برای ترکیب رنگ ها برای طراحی وب سایت، ابتدا باید رنگ های اصلی را برای برند تعیین کنید. این باید توسط لوگوی شما یا سایر مواد برندینگ تعیین شود. اگر نمی توان این کار را انجام داد، از روانشناسی رنگ و تداعی برای انتخاب یکی استفاده کنید.

تن ها و سایه ها را ایجاد کنید
هنگامی که رنگ های اصلی وب سایت مشخص شد، می توان از طرح رنگی استفاده کرد. برای برخی از وب سایت ها، یک رنگ برای برآورده کردن الزامات طراحی کافی است. با این حال، در اکثر موارد شما حداقل به یک سایه مشخص نیاز دارید.

استفاده از رنگ های اصلی در طراحی تیم کاربرد همیشه بهترین راه حل نیست. می‌توانید لحن را کم یا سبک کنید تا تنوع ظریفی به سایت خود بیافزایید و در عین حال همان رنگ پایه را حفظ کنید. برای مثال، اگر برای قسمت‌های مختلف وب‌سایت خود سایه‌های روشن‌تری انتخاب می‌کنید، می‌توانید از اصلی‌ترین یا برجسته‌ترین رنگ دکمه CTA برای برجسته‌تر کردن آن استفاده کنید. در مثال زیر ببینید که چگونه UI طراح Maniac کار می کند.

یکی از بهترین ابزارهای انتخاب رنگ، چرخه رنگ Adobe است. می توانید صفحه وسط را روی رنگ اصلی تنظیم کنید و سپس از قوانین رنگ برای دریافت برخی گزینه ها استفاده کنید. استفاده از این ابزار آسان است و برای کاوش در طرح های رنگی وب سایت بسیار مفید است.

قانون 60-30-10
این تکنیک ساده است، اما برای ترکیب رنگ های مختلف بسیار موثر است. برای ایجاد هماهنگی، رنگ ها باید همیشه با نسبت 60% -30% -10% مخلوط شوند. لازم نیست همیشه از سه رنگ استفاده کنید، اما استفاده ایمن از آنها و حفظ تعادل انتخاب خوبی است. هنگام استفاده از این روش، رنگ اصلی باید 60 درصد، رنگ دوم 30 درصد و رنگ کلید 10 درصد باشد. این نسبت برای چشم انسان راحت است زیرا عناصر بصری می توانند به تدریج ظاهر شوند.

تضاد
کنتراست رنگ بخش بسیار مهمی از هر ترکیب بصری است. به عنوان مثال، اگر می خواهید بازدیدکنندگان به یک منطقه خاص از وب سایت (مثلاً دکمه CTA) توجه ویژه ای داشته باشند، می توانید از دو رنگ متضاد استفاده کنید، به عنوان مثال. ب. نارنجی و سبز یا قرمز و آبی به عنوان پس زمینه و دکمه.

در حالی که کنتراست می تواند مفید باشد، باید با احتیاط از آن استفاده کرد. اگر از کنتراست بالا در سراسر صفحه استفاده کنید، خواندن یا نمایش متن مشکل خواهد بود. من توصیه می کنم برای اکثر طرح ها از کنتراست متوسط ​​استفاده کنید و فقط زمانی که می خواهید عناصر مهم را برجسته کنید از کنتراست بالا استفاده کنید.

با تصاویر کار کنید
در برخی موارد شروع با تصاویر می تواند مفید باشد. اگر می خواهید تصویری را تعریف کنید که بتواند برند شما را تعریف کند یا مشتری قبلاً تصویری را انتخاب کرده است، می توانید رنگ های اصلی را از آنجا دریافت کنید.

کار با چندین تصویر می تواند دشوار باشد زیرا باید راهی برای ایجاد هماهنگی رنگ در طراحی خود پیدا کنید. در این مورد، چندین راه برای متعادل کردن تصویر وجود دارد:

تبدیل آنها را به مقیاس خاکستری در نظر بگیرید.
- دینامیک تصاویر را تنظیم کنید تا آنها را صاف تر کنید.
- از رنگ های خنثی برای متعادل کردن تصویر استفاده کنید.
- از سایه های پالتی که انتخاب کرده اید برای ایجاد همپوشانی گرادیان استفاده کنید.

بسته به اینکه کدام راه حل برای شما بهتر عمل می کند، اطمینان از اینکه تصاویری که انتخاب می کنید در هارمونی با هم ترکیب می شوند، آسان است.

رنگ ها طراحی وب را زنده می کنند
رنگ‌ها همه جا هستند و وقتی به درستی استفاده شوند، می‌توانند احساسات یا اعمالی را که بازدیدکنندگان می‌خواهند الهام بگیرند، تشویق کنند. در حالی که رنگ در طراحی وب بسیار مهم است، رنگ تنها کلید برای چیدمان عالی نیست. تئوری رنگ تنها یکی از بسیاری از ابزارهایی است که می توانید برای ایجاد طرح های وب عالی استفاده کنید. امیدوارم این نکات به شما کمک کند، اما فراموش نکنید که هیچ قانون سخت و سریعی در طراحی وجود ندارد. در واقع، بهترین طراحی اغلب قوانین را زیر پا می گذارد. از روانشناسی رنگ به عنوان راهنما استفاده کنید، اما از پیروی از غرایز خلاقانه خود نترسید. اگر در انتخاب رنگ های مناسب برای وب سایت خود مشکل دارید، ما در طراحی رسانه ای سوئیس مطمئناً خوشحال خواهیم شد که به شما کمک کنیم.

https://medium.com/@mohammad77/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%88%D8%A8-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%84-2021-8c5fecf764aa