درخواست فیلم دانلود سریال جدید دانلود فیلم ایرانی دانلود فیلم خارجی
  • بهترین افزونه های وردپرس برای بهینه سازی تصویر

    بهترین افزونه های وردپرس برای بهینه سازی تصویر

  • رنگ ها برای وب سایت شما

    رنگ ها برای وب سایت شما

  • اهمیت طراحی وب برای مخاطبان شما چیست؟

    اهمیت طراحی وب برای مخاطبان شما چیست؟

  • سئو – بهینه سازی موتور جستجو چیست؟

    سئو – بهینه سازی موتور جستجو چیست؟

  • هک: نگاهی به طبقه بندی های آن

    هک: نگاهی به طبقه بندی های آن

  • نحوه نوشتن مقاله برای وبلاگ علمی به صورت مرحله به مرحله

    نحوه نوشتن مقاله برای وبلاگ علمی به صورت مرحله به مرحله

  • وبلاگ نویسی: این چیزی است که متخصصان می دانند

    وبلاگ نویسی: این چیزی است که متخصصان می دانند

  • حقایق شگفت انگیزی که باعث می شود شما یک توسعه دهنده Back End باشید

    حقایق شگفت انگیزی که باعث می شود شما یک توسعه دهنده Back End باشید

  • اگر می خواهید رتبه بندی خوبی در گوگل داشته باشید 10 کاری که باید انجام دهید

    اگر می خواهید رتبه بندی خوبی در گوگل داشته باشید 10 کاری که باید انجام دهید

  • 10 بستر برای نشان دادن مهارت های برنامه نویسی شما

    10 بستر برای نشان دادن مهارت های برنامه نویسی شما

تبلیغات در سایت تبلیغات در سایت
  • تاریخ ارسال : شنبه 20 شهریور 1400
  • بازدید : 17 مشاهده

اگر تصمیم دارید یکی از این وبلاگ های علمی را راه اندازی کنید یا فقط وظیفه شما پر کردن چنین وبلاگی با محتوا است ، باید بدانید که چگونه این کار را به درستی انجام دهید. در این دستورالعمل ساده گام به گام ، نحوه ایجاد مقاله برای چنین وبلاگهایی را خواهید آموخت و نحوه جلوگیری از اشتباهات هنگام ایجاد آنها را خواهید آموخت.

به موضوع مقاله خود فکر کنید
وبلاگ علمی فرض می کند که همه پست های موجود در آن در یک موضوع علمی یا شبه علمی خواهد بود. و اگر تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه می توان یک وبلاگ را شروع کرد ، اولین و بارزترین کار ایجاد یک موضوع است. و خود وبلاگ می تواند بر روی چیز خاصی متمرکز باشد ، به عنوان مثال ، فناوری نظامی ، پزشکی یا موارد مشابه. زیرا هر موضوعی را که مطرح کرده اید مهم است که به موضوع کلی وبلاگ پاسخ دهد. برای به دست آوردن یک چیز واقعاً جالب ، باید به آنچه در حال حاضر مربوط است و مخاطبان وبلاگ شما به چه چیزهایی علاقه مند هستند نگاه کنید. برای این کار ، ارزش آن را دارد که تا آنجا که ممکن است به سایت های خبری ، انجمن ها و وبلاگ های مشابه وب سایت خود نگاه کنید. این به شما کمک می کند بفهمید مردم چه می گویند و چه اطلاعاتی برای آنها جالب خواهد بود. هنگامی که شما دارای پیشینه اطلاعاتی خوب و اطمینان از نیاز مردم به فرایند خلاقیت در مورد موضوع باشید ، بسیار ساده تر می شود.

علاوه بر جستجوی اطلاعات مورد نیاز در منابع مختلف اینترنت ، می توانید بر احساسات خود تمرکز کنید. اگر به موضوعات این وبلاگ علاقه دارید ، خودتان می توانید تصمیم بگیرید که چه چیزهایی برای شما یا افرادی که از محیط شما هستند بخوانید جالب است. از همکاران و دوستان خود بپرسید. آنها می توانند با دسترسی به آن به شما بگویند که چه موضوعاتی فاقد وبلاگ شما هستند و چه موضوعاتی را دوست دارند بدانند.

منابع مناسب پیدا کنید
حتی اگر موفق به ارائه موضوع خوبی شده اید و می دانید که قطعاً مرتبط خواهد بود ، ارزش این را دارد که روی محتوای مقاله خود به خوبی کار کنید. برای این منظور ، ارزش استفاده از منابع اطلاعاتی با کیفیت بالا را دارد که به آنها اعتماد دارید و در موضوعات مشابه وبلاگ شما می نویسند. اگر می خواهید به طور جدی در وبلاگ های علمی جا بیفتید و حقوق روزنامه نگاری علمی مناسب دریافت کنید ، نه تنها باید منابع خوبی را برای هر مقاله انتخاب کنید بلکه فهرستی از منابعی را که به طور مرتب به آنها مراجعه می کنید تهیه کنید. استفاده از برگه ها یکی از راه های این کار است.

هر زمان که به موضوع و محتوای آن فکر می کنید ، نیازی به جستجوی اطلاعات در اینترنت نخواهید داشت. شما به سادگی می توانید تمام منابعی را که برای خود مفید ، مهم و شایسته تشخیص داده اید بخوانید. فهرست منابع موجود در مرورگر شما همیشه به شما اطمینان نمی دهد که در هر موضوعی اطلاعاتی را پیدا کنید. اما شما همیشه می دانید که جستجوی خود را از کجا شروع کنید. هرچه منابع مفیدتری پیدا کنید ، ایجاد وبلاگ برای شما آسان تر خواهد بود.

مقاله برای وبلاگ علمی

متن خود را فیلتر کنید
خوب ، شما موضوع و کار با محتوای مقاله را پشت سر گذاشتید. همه چیز جالب ، مرتبط ، سرگرم کننده و علمی است. اکنون باید به یکی از مهمترین مراحل ایجاد مقاله خود بروید. یعنی بررسی متن خود برای خطاهای مختلف ، سرقت علمی ، بررسی حقایق و منابع. این مرحله بسیار مهم است زیرا حتی اگر مقاله شما بسیار جالب باشد ، وجود برخی اشتباهات جزئی یا عدم دقت در آن می تواند کل تصور را خراب کند. و خواننده فکر می کند که اگر اشتباهات دستوری مضحکی در آن وجود داشته باشد ، چگونه می تواند به محتوای این وبلاگ که به طور کلی علمی تلقی می شود اعتماد کند؟

برای جلوگیری از همه این مشکلات ، از ابزارهای ساده و مقرون به صرفه که در اینترنت یافت می شود استفاده کنید. به عنوان مثال ، برنامه های ویژه ای که می توانند متن شما را از نظر خطاهای دستوری ، نحوی و دیگر موارد بررسی کنند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که قسمتی از متن یا کل متن را کپی کنید ، آن را در یک پنجره خاص جایگذاری کنید و تمام خطاهای مشخص شده را اصلاح کنید. مرحله بعدی بررسی نوشته های شما برای سرقت علمی است. روش کار تقریباً یکسان است. شما یک ابزار مناسب و مقرون به صرفه برای بررسی سرقت ادبی پیدا می کنید ، متن خود را کپی کرده و تمام قسمتهایی را که بعنوان سرقت ادبی برجسته شده است جایگزین می کنید.

اکنون که متن شما کاملاً خطاناپذیر است و برخلاف سایر موارد ، می توانید به بررسی واقعیت ها و منابع بپردازید. در واقع ، حتی در چنین مقاله ای ، اشاره به تحقیقات نامربوط می تواند تأثیر بدی بر خواننده بگذارد. از آنجا که مهم است توجه داشته باشید که به چه نوع تحقیقی مراجعه می کنید ، چگونه دقیقاً انجام شده است و آیا نتایج آن دقیق و از نظر علمی درست تلقی می شود یا خیر. مهم است که تمام حقایقی را که در مقاله خود ذکر کرده اید بررسی کنید و مطمئن شوید که زیاد صحبت نکرده اید. و اگر آنها می گفتند که همه اینها با ارجاع به مقالات علمی دیگر ، نشریات ، تحقیقات و مواردی از این قبیل پشتیبانی می شود.

حجم و خوانایی
توجه داشته باشید که متن شما چقدر بزرگ است. زیرا معمولاً خواندن متون بزرگ دشوار است و شما باید هر کاری ممکن انجام دهید تا خواننده علاقه ای به کار شما از دست ندهد. صراحتاً هرچه متن شما بزرگتر باشد ، جذابیت آن کمتر است. به این دلیل است که امروزه مردم آمادگی گذراندن وقت را ندارند

حتی اگر یکی از دوستان پیوندی را برای یک ویدیوی 5 دقیقه ای برای شما ارسال کند ، اگر 15 ثانیه اول خسته کننده باشد ، به سختی آن را تماشا خواهید کرد. همین امر در مورد تکالیف خانه نیز صدق می کند. دانش آموزان دوست ندارند وقت خود را برای کارهای کسل کننده تلف کنند ، و به همین دلیل آنها فقط در گوگل می گویند "آیا می توانم به کسی پول بدهم که مقاله ام را انجام دهد؟" تا همه ناراحتی های آنها برطرف شود. به همین دلیل همیشه باید این قانون ساده را در نظر داشته باشید: اگر می خواهید یک متن طولانی بنویسید ، باید آن را جالب کنید. اگر نمی توانید آن را جالب کنید ، آن را مسخره کنید. اگر این کار نشد ، متن را کوتاه کنید. بنابراین شما حداقل فرصتی خواهید داشت که آن را تا انتها بخوانید ، یا حداقل شروع به خواندن کنید. زیرا گاهی اوقات افراد با مقالات عظیمی روبرو می شوند و حجم متن صرفاً هرگونه تمایل به کاوش در آن را دلسرد می کند.

برای خوانایی و جذابیت بیشتر مقاله خود برای خواننده ، آن را به قسمت هایی تقسیم کنید ، زیرا یک متن جامد بسیار بدتر به نظر می رسد و خواننده را بیشتر از پاراگراف های مرتب با سرفصل ها می ترساند. هر بار متن خود را در حدود 200 کلمه به پاراگراف های مختلف تقسیم کنید. سعی کنید مفهوم محتوا در زیرنویس را به طور مختصر منتقل کنید. شخص باید فقط با خواندن عنوان و همه زیرنویس ها بفهمد مقاله در مورد چیست. همچنین فراموش نکنید که عنوان و زیرنویس ها با فونت های مختلف برجسته شده و اهمیت و تعلق هر قسمت از متن را نشان دهید. با استفاده از تمام نکات فوق ، می توانید هر وبلاگ علمی را با محتوای با کیفیت بالا پر کنید ، و خواننده شما خوشحال خواهد شد.