درخواست فیلم دانلود سریال جدید دانلود فیلم ایرانی دانلود فیلم خارجی
  • بهترین افزونه های وردپرس برای بهینه سازی تصویر

    بهترین افزونه های وردپرس برای بهینه سازی تصویر

  • رنگ ها برای وب سایت شما

    رنگ ها برای وب سایت شما

  • اهمیت طراحی وب برای مخاطبان شما چیست؟

    اهمیت طراحی وب برای مخاطبان شما چیست؟

  • سئو – بهینه سازی موتور جستجو چیست؟

    سئو – بهینه سازی موتور جستجو چیست؟

  • هک: نگاهی به طبقه بندی های آن

    هک: نگاهی به طبقه بندی های آن

  • نحوه نوشتن مقاله برای وبلاگ علمی به صورت مرحله به مرحله

    نحوه نوشتن مقاله برای وبلاگ علمی به صورت مرحله به مرحله

  • وبلاگ نویسی: این چیزی است که متخصصان می دانند

    وبلاگ نویسی: این چیزی است که متخصصان می دانند

  • حقایق شگفت انگیزی که باعث می شود شما یک توسعه دهنده Back End باشید

    حقایق شگفت انگیزی که باعث می شود شما یک توسعه دهنده Back End باشید

  • اگر می خواهید رتبه بندی خوبی در گوگل داشته باشید 10 کاری که باید انجام دهید

    اگر می خواهید رتبه بندی خوبی در گوگل داشته باشید 10 کاری که باید انجام دهید

  • 10 بستر برای نشان دادن مهارت های برنامه نویسی شما

    10 بستر برای نشان دادن مهارت های برنامه نویسی شما

تبلیغات در سایت تبلیغات در سایت
  • تاریخ ارسال : شنبه 20 شهریور 1400
  • بازدید : 20 مشاهده

هنگامی که چهل و پنجمین رئیس جمهور ایالات متحده اعلام شد ، جهان سردرگم شد. با اعتراض تا به امروز ، بسیاری نتوانستند متوجه کاتالیزاسیون ویکی لیکس شوند که تعداد زیادی ایمیل از حساب شخصی هیلاری کلینتون منتشر کرد. بسیاری از تحلیلگران سیاسی هنوز معتقدند که این امر نقش مهمی در سقوط او از رقابت های ریاست جمهوری 2016 ایفا کرد.

سایر نمونه های قابل توجه هک
به غیر از این ، بسیاری از حوادث هکری دیگر خبرساز رسانه های خبری جهانی شد. در اینجا چند مورد به همراه خلاصه آمده است:

یاهو در اواخر سال 2014 ، علناً اعلام کرد که نزدیک به 500 میلیون حساب توسط متخصصان هک هدف قرار گرفته و موفقیت به دست آمده است. تا آنجا که آنها اعلام کرده اند ، هیچ اطلاعات مالی در جریان این هک به خطر نیفتاده است. آنها معتقد بودند که حمله شده توسط دولت حمایت می شود. نام ها ، رمزهای رمزگذاری شده ، شماره تلفن ها و شناسه های ایمیل در درجه اول به سرقت رفت. بسیاری این نهاد را به دلیل واکنش کند آن در مقابله و جلوگیری از چنین حملاتی مورد انتقاد قرار داده اند.

شاید بسیاری از مردم با فیلم مصاحبه آشنا باشند. اکثریت مردم آن را خنده دار می دانستند و مکمل هایی را به رنگ های برجسته دیکتاتور کره شمالی اضافه کردند. در اینجا گروهی که خود را "نگهبانان صلح" می نامند ، مقصر هستند. مهاجمان تهدید کردند که اگر سونی به خواسته های آنها عمل نکند (که شامل مواردی فراتر از ممنوعیت فیلم نیز می شود) اطلاعات خصوصی شرکت را فاش می کنند. آنها اطلاعاتی در حدود 6000 کارمند داشتند که عمدتاً شامل مشخصات شخصی آنها می شد. مهاجمان حتی تهدید کردند که به سینماهای نمایش فیلم حمله خواهند کرد.

هک شدن بخشی از شبکه پلی استیشن سونی در آوریل 2011 بود که هکرها از ضعف شبکه های سونی برای سرقت اطلاعات 100 میلیون کاربر سوء استفاده کردند. این شرکت به دلیل عدم محافظت از کاربران خود در برابر این حمله ، 250 هزار پوند جریمه شد.

پلی استیشن

اکنون باید کنجکاوی خود را برای کشف بیشتر هک در خود ایجاد کرده باشید. اگر این درست است ، بگذارید با تعریف اصطلاح هک شروع کنیم.

هک چیست؟
هک عبارت است از سوء استفاده از یک یا چند نقطه ضعف در یک سیستم یا شبکه های کامپیوتری با شناسایی نزدیک آنها. این می تواند به منظور دفاع از سیستم های شما در برابر ضعف با یافتن و رفع آن مناطق باشد. این موضوع اغلب توسط چندین موسسه تدریس می شود. استفاده از برنامه ها و کتاب های هک به عنوان منابعی برای درک موضوع مورد استفاده قرار می گیرد.

اما هک همچنین می تواند برای ارسال تهدید ، تحقیر و افشای اطلاعات شخصی محرمانه باشد. این کار می تواند از روی بدخواهانه یا خیرخواهانه انجام شود و بسته به آن ، شما در هکرها در یکی از دسته ها طبقه بندی خواهید شد. بین مخالفان قطبی ، گروهی از هکرها نیز وجود دارند که بدون آسیب زیاد به سیستم های دیگر هک می کنند. با این حال آنها متعهد می شوند که هیچ مجوزی برای این کار ندارند.

انواع هکرها
کلاه سفید یا هکرهای اخلاقی دسته بندی هکرهایی است که توسط مقامات مورد نیاز به آنها اجازه داده شده است. در ابتدایی ترین شکل ، آنها در اصل افراد خوبی هستند که به دفاع از سیستم در برابر سیستم های بد کمک می کنند. این هکرها توسط دولت یا سازمانی استخدام می شوند تا آزمایش های نفوذ در سیستم ها را انجام داده و نقاط ضعف موجود را تشخیص دهند. آنها حتی هرگونه بدافزار یا ویروس را که ممکن است قبلاً در سیستم شما وجود داشته باشد حذف می کنند.

برای آشنایی با این دوره ، می توانید به هر م institutionسسه ای که این دوره را ارائه می دهد ، مراجعه کرده و بهترین کتابهای مربوط به هک اخلاقی را بخوانید. یک گواهی پایان کار به دنبال آن خواهد بود و پس از آن ، می توانید به هر شرکتی که می خواهید برای شغل در این زمینه مراجعه کنید.

هکرهای کلاه سیاه کسانی هستند که هکرهای اخلاقی برای آنها حرفه ای در زمینه خود دارند. اینها افراد بدی هستند که قصد مخرب برای فلج کردن و آسیب شدید به کشورها ، موسسات یا حتی افراد دارند. تفاوت اصلی بین کلاه سیاه و کلاه فوق در عدم مجوز هک سیستم ها است.

همه مثالهایی که در ابتدای این مقاله آورده شده است به نتایج ناپسند هک کلاه سیاه می پردازد. افرادی هستند که ممکن است دنبال پول یا منافع شخصی دیگری باشند. هکرهای کلاه سیاه به دلیل نشت اطلاعات شخصی مانند اطلاعات مالی طبقه بندی شده یا رمزهای رمزگذاری شده شهرت دارند.

کلاه سیاه

هکرهای کلاه خاکستری کسانی هستند که شبیه راه میانی بین دو ایده ضدیت هستند. در حالی که هکرهای کلاه سیاه و کلاه سفید کد اخلاقی خود را دارند ، هکرهای کلاه خاکستری آن را به طور مبهم تعریف کرده اند. آنها به ندرت آسیب زیادی به طرف هدف می رسانند. آنها ممکن است به عنوان سرگرمی یا به دلیل جسارت در حین انجام یک بازی دوستانه ، یک سیستم را هک کنند. با این وجود ، آنها این کار را بدون کسب مجوز از صاحب سیستم انجام می دهند.

اما ممکن است برای آنها سخت نباشد که به سمت بد حرکت کنند و اطلاعات محرمانه را در ملاء عام افشا کنند. همه چیز بستگی به رفتار رفتاری هکر دارد. تا زمانی که از اطلاعات غصب شده خود برای منافع شخصی استفاده نکند ، همچنان یک هکر کلاه خاکستری است. هنگامی که او عبور می کند ، او تبدیل شد

یک هکر کلاه سیاه

Script Kiddie بیشتر یک اصطلاح تحقیرآمیز است که برای هکرهایی که با ابزارها و کدهایی که توسط دیگران طراحی و توسعه داده شده است ، وارد سیستم های دیگر می شوند. آنها معمولاً از نظر ایجاد کدها کمی باهوش هستند. آنها معمولاً برای جلب توجه یا تحت تأثیر قرار دادن دیگران چنین اقداماتی را انجام می دهند. AndroRAT و Hackode چند برنامه هک هستند که ممکن است از آنها برای نفوذ به سیستم دیگر استفاده کنند.

DOS یا DDOS شکل معمول حملات آنها است. کیفیت حملات آنها نیز چندان چشمگیر نیست.

هکرهای کلاه سبز شبیه به Script Kiddies هستند ، اما بر خلاف دومی ، آنها تمایل بی وقفه ای به مهارت در ایجاد کدها را تبلیغ می کنند. آنها تمایل دارند که روزی هکرهای تمام عیار شوند و برای این منظور ، اقدامات را انجام می دهند ، از جمله کتابهای مربوط به کد نویسی و تست نفوذ.

آنها معمولاً با شناخته شده ترین کتابها در مورد هک و کدگذاری شروع می کنند. ویژگی شناسایی آنها توجه آنهاست وقتی موضوعی در مورد هک در هر جایی در مجاورت آنها شروع می شود. گاهی اوقات ناخودآگاه آنها می توانند مسائلی را ایجاد کنند که می تواند مانع از کارکردن سایر نهادهای مستقل شود زیرا آنها از عملکردهای داخلی دنیای هکری بی اطلاع هستند.

کلاه سبز

هکرهای کلاه آبی متخصصان امنیتی هستند که بخشی از سازمان یا موسسه نیستند. آنها قبل از راه اندازی نرم افزار توسط شرکت های مختلف دعوت می شوند تا آسیب پذیری ها و خطاهای درون سیستم را بررسی کنند. آنها در اصل همان هکرهای کلاه سفید هستند.

محبوبیت آنها تا حد زیادی به دلیل مایکروسافت افزایش یافت. آنها کسانی هستند که روند بررسی آسیب پذیری در سیستم های خود را با آوردن متخصصان امنیتی خارج از شرکت خود آغاز کردند. بنابراین بسیاری هکرهای کلاه آبی را هکرهای کلاه آبی هکرهای مایکروسافت می نامند.

هکتیویست ها اصلاح کننده اینترنت هستند. نسخه اینترنتی فعالان ، آنها ایده های خود را در مورد تغییرات سیاسی ، مذهبی یا اجتماعی که می خواهند در جامعه ما ایجاد کنند ، اعلام می کنند. آنها اغلب مانند معروف ترین تیم هکری در پلت فرم جهانی ، ناشناس ناشناس می مانند.

آنها اغلب می توانند وب سایت یا سیستم دولتی یا موسسه ای را برای کسب محبوبیت و خبرسازها هک کنند. آنها همچنین ممکن است همین کار را انجام دهند تا نظرات خود را در مورد یک موضوع خاص بیان کنند.

سوت زن ها ممکن است یکی از کلاس های ثابت هکرها نباشند ، اما می توانند تغییرات مهمی ایجاد کنند که ممکن است برای مدت طولانی ادامه داشته باشد. نمونه هایی از چلسی منینگ و ادوارد اسنودن در مورد تغییراتی که آنها سعی کردند در کشور خود ایجاد کنند ، تأمل می کنند. این افراد معمولاً دیدگاه ایده آلیستی نسبت به جامعه دارند و از بی عدالتی و دولتهای فاسد یک احساس منفی می گیرند.

برفی

هکرهای تحت حمایت دولت هکرهایی هستند که به نمایندگی از یک کشور فعالیت می کنند. به عنوان مثال می توان به مداخله روسیه در انتخابات 2016 آمریکا (که به گفته FBI ممکن است یک واقعیت باشد) اشاره کرد. آنها شبیه زیرمجموعه هکرهای کلاه سیاه هستند زیرا این هکرها به ندرت توسط سایر نهادها یا دولتها اجازه هک سیستم های خود را دارند. اینها عمدتا به دلیل تشدید شرایط بین ملت ها مقصر شناخته می شوند و به عنوان کاتالیزور درگیری عمل می کنند.

هکرهای نخبه چیزی نیستند مگر گروهی از هکرها که به مهارت ها و دانش بی شمار خود در این زمینه احترام می گذارند. آنها می توانند کلاه سیاه ، کلاه سفید ، کلاه خاکستری یا حتی هکرهای تحت حمایت دولت باشند. منطقی است که چنین افرادی رمزهای عبور را خراب کرده و اطلاعات حساس در مورد سیستم های دارای امنیت بالا را باز کنند.

Phreaking فقط به شبکه مخابراتی مربوط می شود. اینها افرادی هستند که تلاش می کنند به شبکه مخابراتی عمومی نفوذ کنند. آنها همچنین می توانند از چندین فرکانس صوتی برای دستکاری سیستم تلفن استفاده کنند.

ترسناک

در حال باد شدن
اغلب دو نوع عمده هکرها کلاه سیاه و کلاه سفید هستند. به این دلیل است که این دو جناح تا حد زیادی عناوین خبری را تشکیل می دهند. با این حال ، با گسترش وب ، حفاظت در برابر حملات تهاجمی دیگران در حال حاضر بسیار ضروری است.

مانند زمان ، روندها تغییر می کند و روش حمله و دفاع نیز تغییر می کند. اگر می خواهید هک اخلاقی را دنبال کنید ، باید از روندهای جدید آگاه باشید. یک دوره هک اخلاقی می تواند حرفه شما را با حقوق و درآمد پردرآمد در شرکت های بزرگ پیش ببرد.

هنگام جستجوی دوره های مربوط به هک اخلاقی ، اکثر افراد با مسائلی مانند عدم وضوح در اصول اولیه روبرو می شوند. بنابراین ، اگر مایل به یادگیری اصطلاحات اساسی ، تجزیه و تحلیل آسیب پذیری ها ، شکستن رمز عبور ، تزریق SQL و سایر ویژگی ها هستید ، می توانید آموزش اخلاقی هک Ultimate Tutorial را امتحان کنید.